/READINGISMYPASSION

Tjoho! Kom nyss hem från jobbet, tror jag alltid börjar mina inlägg så nuförtiden. Idag var det en intressant dag, satt och vaktade de 2 frukostgästerna som skulle äta denna ljuva morgon. Ena var tysk och den andra var en mycket intressant man i sextioårs-åldern. De kommunicerade med varandra på tysk-svenska vilket också var väldigt intressant. Under de två timmarna jag satt där så hade jag läst 3 rader i min bok. Under den mesta av tiden då jag inte försökte undvika att lyssna på de båda gubbarnas historier så läste jag, eller ja försökte läsa. Deras historier handlade om bl.a. björna, förälskelser högt uppe på ett berg, disk-SM i Umeå, sin poesibok om Gotland, sitt film-bolag osv. Under tiden jag lyssnade så drogs jag omedvetet in i diskussionen. Tysken satt för det mesta tyst och uppslukad av vad den erfarne sextioåringen hade att säga, och jag fick höra massor av historier.  Men om alla var sanna det vet man aldrig, haha.
Jaja ,det jag egentligen ville berätta är att jag har spenderat 500:-(om inte mer) på böcker detta sommarlovet. Det är fan sjukt. Jag läser ut en pocket på 400 sidor på 2-3 dagar, och klarar mig inte utan en bok. Började gråta  i bilen hem från Åsele för att min bok tog slut och vi var mitt ute i nowhere. Mamma såg mitt läsande till en början som positivt, men nu tycker hon det har gått över styr. Jag med. Ungefär som mitt datorsittande, hade varit utan internet i Åsele i typ 3,5 dag förutom någon enstaka mobiluppkoppling, så kommer jag hem, och vadfan har hänt? Jo internet har pajat, började gråta, fanns ingen utväg, hade väntat i typ en vecka på att få känna tangenterna mot fingerspetsarna och ögonen som möter chrome-loggans välbekanta färger. Efter en dag hemma utan internet så sprang jag hem till Empo och våldtog hennes internet. Sen kollade vi på Gossip Girl. Jag har typ 13 avsnitt kvar att kolla på, så mysigt.
Jävlar vad filosofisk jag var idag då. Nej ska ta en JÄVLIGT VÄLBEHÖVLIG dusch nu, tänker inte berätta för er hur längesen det var jag duschade.
Hare göttmos
/ePic

Åsikter

Your opinion here

Namn:
Ha kvar ditt namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0